Afspraak wijzigen of annuleren?

Als je een afspraak wilt wijzigen of annuleren, kun je dit doen door in te loggen op de website van de Centrale Tandarts Dienst of door te klikken op de bevestigings email die je van de Centrale Tandarts Dienst hebt ontvangen. Hier kun je gemakkelijk de afspraak wijzigen of annuleren.

Je kunt een afspraak kosteloos wijzigen of annuleren tot 12 uur voor aanvang van de afspraak. Let op, bij annulering of wijziging op het laatste moment kunnen er kosten in rekening worden gebracht door de tandarts.

Bij vragen kun je uiteraard ook e-mailen of bellen met de Centrale Tandarts Dienst.

Hoe betaal ik de tandarts?

Ga na of je zorgverzekeraar eventueel (een gedeelte van) de kosten vergoed. Voor kinderen tot 18 jaar worden de tandheelkundige behandelingen door de zorgverzekeraar vergoed. De rekening van de behandeling dien je in de meeste gevallen direct na afloop te voldoen. Als je liever een rekening ontvangt, dan moet je dit van tevoren afspreken met de tandarts.

Wat kost een bezoek aan de tandarts?

De tandartstarieven van elke tandarts zijn hetzelfde en worden landelijk elk jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (https://www.nza.nl/1048076/1048144/TB_CU_7135_04__Tariefbeschikking_tandheelkundige_zorg.pdf). Dit betekent niet dat elke tandarts even duur is. Elk onderdeel van een behandeling heeft een eigen code. De tarieven zijn per code vastgesteld. Het kan echter zijn dat de ene tandarts een uitgebreidere behandeling doet dan een andere tandarts. Bijvoorbeeld een extra foto of nacontrole. Hierdoor kunnen er toch prijsverschillen ontstaan.

Voor een eenvoudig consult en kleine röntgenfoto betaal je €20.08 + €14.80 = €34.88.

Voor uitgebreide behandeling die meer dan €250,- kost zijn tandartsen verplicht je eerst een offerte te geven. Vind je het bedrag te hoog of denk je dat niet alle onderdelen noodzakelijk zijn, dan kan je altijd een offerte bij een andere tandarts opvragen om te vergelijken. Heb je een tandartsverzekering? Informeer dan bij de verzekeraar wat je precies van de offerte vergoedt krijgt.

Hoe gaat de Centrale Tandarts Dienst om met cookies?

Bij de Centrale Tandarts Dienst gebruiken we alleen cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren en de gebruikscijfers te kunnen analyseren.

Hoe kies ik een goede tandarts?

Met de Centrale Tandarts Dienst kun je snel een goede tandarts vinden in je eigen buurt en direct online een afspraak maken.

Vul je adres in of laat onze website je locatie bepalen en druk op “maak spoedafspraak”. Vervolgens zie je een kaart met daaronder een overzicht van tandartsen in je buurt, waar je direct online een afspraak kunt maken.

Je kunt een tandarts selecteren op basis van:

  • Beschikbaarheid
  • Afstand
  • Specialisme
  • Taal

Als je een tandartspraktijk kiest, krijg je meer informatie over de tandartspraktijk en de aangesloten tandartsen. Vervolgens kies je de tandarts die het best bij je wensen past.

Hoe komt de selectie van tandartsen tot stand?

Op de Centrale Tandarts Dienst staan alleen tandartsen die zijn aangesloten bij de Centrale Tandarts Dienst. De tandarts heeft zelf het profiel opgesteld. De Centrale Tandarts Dienst controleert of de tandarts lid is van een beroepsvereniging (de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT) of Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT)) en geregistreerd staat in het BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) register. De Centrale Tandarts Dienst bezoekt alle aangesloten tandartspraktijken persoonlijk ter controle.

Hoe maak ik een afspraak?

Kies een tijdsslot in de agenda van de door jou gekozen tandarts. Je krijgt vervolgens een bevestiging op je scherm en ontvangt een bevestigings email. Niet ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox. De door jou gekozen tandarts krijgt je aanvraag binnen en zal de afspraak aan je bevestigen. Eén dag en één uur van tevoren ontvang je een herinnering, zodat je op tijd op je afspraak komt.

Hoeveel kost het gebruik van de Centrale Tandarts Dienst?

Het gebruik van de Centrale Tandarts Dienst website is gratis voor patiënten. Let op: er zijn wel kosten verbonden aan een consult of behandeling door een bij de Centrale Tandarts Dienst aangesloten tandarts. Vraag je zorgverzekeraar of je in aanmerking komt voor een vergoeding.

Ik heb een andere vraag...

Heb je een andere vraag? Neem contact met ons op via support@centraletandartsdienst.nl of bel ons. Wij zullen ons best doen om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Waar is de Centrale Tandarts Dienst actief?

Op de website van de Centrale Tandarts Dienst vind je nu nog alleen tandartsen in Amsterdam. We zijn echter van plan om ook tandartsen in de rest van Nederland toe te voegen.

Is de Centrale Tandarts Dienst een tandartspraktijk en kan ik er terecht voor een behandeling?

Nee, de Centrale Tandarts Dienst levert op geen enkele manier medische zorg. Wij helpen om in geval van spoed of als je nog geen tandarts hebt, een geschikte tandarts in de buurt te vinden die aan je wensen voldoet.

Vergoedingen zorgverzekeraar?

Check voordat je een afspraak maakt met een tandarts of de kosten of een gedeelte daarvan eventueel vergoed worden door uw zorgverzekeraar en welke voorwaarden daaraan verbonden zijn.

Wat is het voordeel van een eigen account bij de Centrale Tandarts Dienst?

Met een eigen account bij de Centrale Tandarts Dienst kun je gemakkelijk en snel online afspraken maken met tandartsen zonder elke keer al je gegevens in te vullen. Bovendien kan je al je tandartsgegevens - zoals röntgenfoto’s, verwijsbrieven en afspraken - op één veilige centrale plek online bewaren, zodat je altijd toegang hebt, waar en wanneer je ze maar nodig hebt. Bovendien kan je de röntgenfoto’s makkelijk delen met je tandarts door ze te e-mailen. Dit om te onnodige röntgenfoto’s te voorkomen en kosten te besparen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

We vragen je om de minimaal benodigde gegevens in te vullen, zoals naam, telefoonnummer, e-mailadres, doel van de afspraak en andere voor de tandarts relevante informatie. Deze gegevens versturen we (beveiligd) aan de door jou gekozen tandarts. We kunnen en zullen je gegevens nooit doorgeven aan derden, enkel aan de tandarts.

Je tandartsgegevens in je eigen account zijn alleen toegankelijk voor jezelf en de tandarts(praktijk) met wie jij deze gegevens wilt delen.

Hoe kan ik mijn account bij de Centrale Tandarts Dienst sluiten?

Stuur een email met het verzoek om je account te sluiten aan support@centraletandartsdienst.nl, dan verwijderen we je account en al je gegevens zo snel mogelijk.

Wie of wat is de Centrale Tandarts Dienst?

Met behulp van de Centrale Tandarts Dienst vind je snel de eerst beschikbare tandarts in geval van spoed of als je op zoek bent naar een tandarts bij je in de buurt en kan je direct online een afspraak maken.

Bovendien kan je een account aanmaken waar je op één veilige centrale plek online je tandartsgegevens kan bewaren, zodat je altijd toegang hebt tot je röntgenfoto’s, verwijsbrieven en afspraken waar en wanneer je wilt.

Welke tandartsen staan op de website van de Centrale Tandarts Dienst?

Op dit moment sluiten we alleen tandartsen aan in Amsterdam. Op korte termijn zullen we starten om ook tandartsen in de rest van Nederland aan te sluiten.

Wie is een geschikte tandarts voor mij?

Of een tandarts voor jouw geschikt is hangt af van een aantal factoren: Wanneer is de tandarts beschikbaar? Waar is de tandarts gevestigd? Wat is de ervaring en specialisatie van de tandarts? Welke talen spreekt de tandarts? Daarnaast is het belangrijk dat je vertrouwen en een goed gevoel hebt in de door jou gekozen tandarts.

 

Over ons

Wat doet de Centrale Tandarts Dienst?

Bij de Centrale Tandarts Dienst kun je snel en gemakkelijk (ook in geval van spoed) een geschikte tandarts vinden in de buurt en direct online een afspraak maken.

Je kan ook je eigen account aanmaken waar je op één veilige centrale plek online je tandartsgegevens kan bewaren, zodat je altijd toegang hebt tot je röntgenfoto’s, verwijsbrieven en afspraken waar en wanneer je wilt.

Hoe verdient de Centrale Tandarts Dienst geld?

Voor patiënten is gebruik van de Centrale Tandarts Dienst gratis. De Centrale Tandarts Dienst wordt betaald door de aangesloten tandartsen, die een vaste vergoeding per jaar en per afspraak betalen. Patiënten van de tandarts kunnen online een afspraak maken met de tandarts die de uitgespaarde tijd kan gebruiken voor het behandelen van patiënten. Bovendien is het mogelijk voor tandartsen om op het laatste moment vrijgevallen afspraken in te vullen met spoedafspraken voor patiënten met pijn in de buurt.

Oprichters van de Centrale Tandarts Dienst

De oprichters van de Centrale Tandarts Dienst zijn in 2013 gestart met de Tandartsspoedpraktijk in het OLVG Ziekenhuis te Amsterdam. Doel van de Tandartsspoedpraktijk was, om de toegang en kwaliteit van de spoedeisende tandheelkundige hulp in de avond en in het weekend in Amsterdam te verbeteren.

Het idee achter de Centrale Tandarts Dienst is, om ook overdag de toegang en kwaliteit van de tandheelkundige spoedhulp in Amsterdam te verbeteren.

In een tijd waarin steeds meer mensen geen tijd of geld hebben voor reguliere tandartscontroles, neemt de vraag naar spoedtandheelkunde toe. De Centrale Tandarts Dienst wil deze mensen graag helpen om snel een geschikte tandarts te vinden in de buurt, die kan helpen om van de pijn af te komen.